Učiteľstvo matematiky v kombinácii
Učiteľstvo fyziky v kombinácii
Kvalitná prípravu učiteľov matematiky pre základné a stredné školy. Absolvent má základné teoretické poznatky z psychológie a z pedagogiky, ovláda v primeranej miere obsah disciplín matematiky, ktoré tvoria nadstavbu nad učivom matematiky základnej a strednej školy (diskrétna matematika, algebra, geometria, matematická analýza, teória čísel, pravdepodobnosť a matematická štatistika) a prácu s informačnými a komunikačnými technológiami.
Základnou úlohou študijného programu je pripraviť kvalitných učiteľov fyziky pre všetky typy základných a stredných škôl. Kvalitnou jazykovou prípravou si študenti otvárajú možnosti pracovať aj v zahraničných vzdelávacích systémoch, či v bilingválnych školách. Študenti sa v rámci výberových predmetov môžu rozvíjať aj smerom k plneniu úloh spojených s popularizáciou fyziky a iných prírodovedných disciplín a úloh súvisiacich s neformálnym a informálnym vzdelávaním.
Zbyněk Kubáček:
Ako čítať učebnicu
Peter Bero:
Čo znamená učiť?
František Kundracik:
Fyzikálne pokusy v mikrovlnke
Klára Velmovská:
Fyzikálne pokusy
Učiteľstvo informatiky v kombinácii
Učiteľstvo deskriptívnej geometrie v kombinácii
Študijný program si kladie za cieľ dať študentom moderné učiteľské vzdelanie. Naučia sa orientovať v základných disciplínach informatiky, oboznámiť sa s postupmi a zásadami pri vytváraní obsahu vyučovacieho predmetu informatika pre základné a stredné školy a tiež chápať dôsledky a spoločenské súvislosti spojené s rýchlym rozvojom a využívaním digitálnych technológií vo vyučovacom procese. Po ukončení bakalárskeho stupňa štúdia je absolvent schopný pripravovať vyučovacie hodiny informatiky, vytvárať metodické materiály na vyučovanie informatiky a navrhovať a vyvíjať edukačný softvér pre desktopové aj mobilné zariadenia.
Základnou úlohou študijného programu Deskriptívna geometria v prvom a druhom stupni vysokoškolského vzdelávania je kvalitná príprava budúcich učiteľov deskriptívnej geometrie (a s ňou súvisiacich aplikácií – počítačom podporovaného projektovania, počítačovej geometrie, technického kreslenia...) pre stredné školy (gymnáziá, stredné odborné školy, stredné odborné učilištia) a pre vysoké školy technické (najmä strojnícke a stavebné fakulty), prírodovedecké a pedagogické fakulty univerzít.